demi sebuah persahabatan.... naruto

demi sebuah persahabatan.... naruto

Tuesday, March 29, 2011

siyes thinking.......

Sambil jalan nak g bf td, dak ijan tya sama ada aku tgok brita tak malam td....(jwpnya X, coz aku g seks7 cr umah exco ngan cik kobis..... hehehe...) die cakap, brita tu cakap pas ni harga umah semakin mahal.... pasni xkan ade umah rege 100K kebawah....  aku xla heran sgt pasal harga umah tu..... standard la sekarang barang mentah tuk wat umah pown dh nek bertingkat-tingkat.... (sedangkan rege tepung nek sket pun roti canai dgn pantas nek rege...) ni kan pula komoditi yg dipengaruhi dgn pasaran dunia....  so bagi orang macam aku ni, yg xde umah... bila tahun la boleh dapat bli umah gak nye.... actly aku bukan xmau bli umah.... tp xberkemampuan..... hehehe..... ermm..... bercakap pasal umah.... erm.... wpun aku slalu g sah alam, tp mlm td ms cr lokasi ngan cik kobis tue, rasa diri amat kerdil...... amat2 kerdil..... so aku terpaksa gunakan psiko dr sdr... tersergam gagah umah2  tu, ibarat itu jugak lah tersergam gagah loan die kat bank.... heheik.... hahahaaa.... aku pun teringat kat seorang kawan 'si panjang', die penah berkata pada aku, manusia skg memandang pada kebendean, sehingga memandang sesama manusia secara material..... pertolongan, bantuan , jasa  senang saja dilupakan hanya kerana harta......  kepada si panjang,  AKU NYATAKAN SOKONGAN ATAS PANDANGAN KO TU TANPA WAS-WAS... 

walaupun aku ni ala2 hado jek, tp aku rasa aku mewah ngan kasih sayang.... sejak berdikari, aku lebih tau erti kasih sayang.... bukan dr kata2 saja, tp aku dapat rasakan nye... kerana walaupun aku xde umah, xde mini cooper S, xde iphone or ipad, xde bopren, xde suami , xde anak, xde saham, xde ... xde.... xde... ( byk gak aku xde dlm idup ni ??) tp kasih sayang aku banyak tuk mak, kakak, abang,adik, anak2 penakan, kat   "si cute dompok tue", kawan2 (wpun xramai kawan), aku mmg sayang korang semua.... ( aku prasan yg mak aku semakin kelihatan tua,....) ermm.... ok...

No comments:

Post a Comment